jueves, 30 de septiembre de 2010

29-S General strike Barcelona









*all photos and videos by me and Hector

martes, 28 de septiembre de 2010

Incredible India and Nepal (part 1)

El verano pasado Héctor y yo pasamos casi un mes recorriendo India y Nepal. Fue un viaje encantador, lleno de experiencias que espero poder contar con más detalle después...



















Last summer Héctor and I spent almost a month traveling across India and Nepal. It was a charming journey, full of experiences that I hope to tell with more detail later...

*all photos by me and Hector

lunes, 27 de septiembre de 2010

I'm waking up to us

Festival Asia : La Mercè 2010





















































 *all photos and videos taken by Hector and me

I always cry in endings...




Por fin Belle and Sebastian.

Todo este año estuve buscando las fechas de su tour para poder finalmente verlos, sí ya sé que soy una friki. Estuve ocupada buscando lugares no tan caros para poder hacerlo, se me escapó Santander y dudé con ir a UK. Pero sorpresa de las sorpresas vinieron a Barcelona en una actuación gratis para el BAM!!!

Llegué desde la actuación del grupo anterior, Ok Go. Una buena banda con el entusiasmo de Ferris Buller, se le agradece bastante al vocalista sus ganas de interactuar con el público y su esfuerzo por hacer un concierto lleno de sorpresas.

La hora se acercaba y logré colarme a la primera fila, aunque el cámara me tapaba la mayoría de Stuart Murdoch fui muy feliz aún así. Me deleité con las canciones bueneras de los primeros discos, un rico twee pop (no declarado). La historias de las canciones son excepcionales y especialmente dulces. Personajes que me gustaría conocer y tener como amigos, tal vez complejos pero con un acento único. 

Al comienzo me angustié un poco cuando Murdoch olvidó la letra de I'm a cuckoo y alguna de las guitarras sonaba desfinada. Tal vez no imaginaron su poder de convocatoria, las calles estaba abarrotadas y el público les pedía que los llevara al sueño de Belle and Sebastian, puff! eso puede poner nervioso a cualquiera. Ya a lo largo del concierto, las notas sonaron y todo fluyó con su melodía con canciones como Get me away from here am dying o Like Dylan in the movies que enamoraron a los fans antiguos.

Excelente concierto, aunque siento que me faltó algo que no pudieron dar, algo que sentí con Goldfrapp como su profesionalismo y lo pulcro de su ejecución. Belle and Sebastian quizá no estaba preparado para un público tan grande o un espectáculo que por años había creado expectativa. Más bien parecía que por fin se habían reunido para tocar en un encuentro casual, lo cual no deja de ser romántico.

Me encanta la base de bajo de pop retro, me gustan sus letras, me gusta Belle and Sebastian y espero que no pase tanto tiempo para poder verlo otra vez en vivo.





































Finally Belle and Sebastian.

This year I was looking for forward to find tickets to see them live yes I know I’m a freaky. I was really busy looking for less expensive places to go see them, I lost Santander and I hesitated to go to UK. But surprise of surprises they came to Barcelona for free for the BAM Festival!  

I arrived since the performance of the previous group, Ok Go. A good band with the enthusiasm of Ferris Buller, I’m grateful with the vocalist with his desire to interact with the public and his effort to do a concert full of surprises.

Time was approaching and I managed to get into the first row, although the camera man covered me most of Stuart Murdoch I was still very happy. I enjoyed the good songs of the early disks, a delightful (undeclared) twee pop. The stories of the lyrics are exceptional and especially sweet. Characters that I would like to know and have as friends, maybe complex but with a unique accent.

At the beginning I kind of panic when Murdoch forgot the lyrics of I'm cuckoo and some guitar was out of tune. Perhaps they didn’t imagine the power of their call, the streets was overcrowded and the public asked to carry them into the Belle and Sebastian’s dream, puff!! that can put nervous to anyone. Then during the concert, notes sounded and everything flowed with their melody in songs like Get me away from here I’m dying or Like Dylan in the movies which o win the heart of the old fans. 

Excellent concert, although I felt that I missed something that they couldn’t give, something I felt with Goldfrapp as their professionalism and the cleanliness of their performance. Perhaps, Belle and Sebastian was unprepared for such large audiences or a spectacle which for years had created great expectation. It rather seemed that they finally get together to play in a casual encounter, which is still romantic.

 I love their pop retro bass base, I like the lyrics, I like Belle and Sebastian and I hope not to wait so long to see them live again.



*all photos taken by Hector

sábado, 25 de septiembre de 2010

I'm in love with a strict machine


































Soy una melómana declarada y Goldfrapp siempre ha estado en mi top 10 de bandas favoritas, cuando me enteré que vendrían para el Festival BAM gratis flipé un montón. Son una banda llena de energía,  Alison Goldfrapp se deshace en el escenario, grita, baila, envidio sus chales luminosos ¡Los quiero!

Anoche hubo mucho electro pop, new wave, estuvo genial. Como pasa en los concierto de las grandes bandas, la música flotaba desde el escenario y tu te disolvías entre la multitud en una experiencia estética en masa. La melodía te superaba en uno de esos momento de claridad en que te sientes conciente de que estás ahí y formas parte de un grupo afortunado. Soy de esas fans silenciosas que prefiere perderse entre la muchedumbre y observar cómo tocan, me enamoré de su performance y de su limpieza al ejecturar las canciones, se nota que tienen mucha experiencia y trabajo puesto en la banda. Lamentablemente, el audio de los videos que grabé falla, narf! 

Lo que me faltó fue alguna canción del albúm Felt Mountain, mi preferido de la banda y único en su estilo con una profundidad increíble en la música y las letras, extrañé canciones como Deer Stop o Horse Tears, aún así dieron un gran espectáculo y fui feliz.

Después ahí mismo una gran fiesta de dj's, el sueño de todo fiestero,  en un exquisito escenario industrial que de fondo usaba las luces que venían de la feria ¡uff!

Hoy Belle and Sebastian en la Antigua Fábrica Damm ¡no puedo esperar! 



I am a declared music lover and Goldfrapp has always been in my top 10 of favorite bands, when I heard that they were coming for free to the BAM Festival it excited me a lot. They are a band full of energy, Alison Goldfrapp is amazing on stage and what to say about her beautiful bright shawls.

Last night there was a lot of electro pop, new wave really great. As happens in the concerts of great bands, music floats from the stage and you're dissolving yourself in the crowd in a mass aesthetic experience. The melody exceed you in one of those moments of clarity in which you're aware of yourself as a part of a fortunate group. I am of those quiet fans who prefer to get lost in the multitude and see how the band plays, I loved their very clean performance, they showed their very experience and work put into the band. Unfortunately, the audio of the videos I recorded fails, narf!

What I missed was a song from the album Felt Mountain, my favorite one and unique in its style, with incredible depth in the music and lyrics. I missed songs like Deer Stop  or Horse Tears, they still gave a great show and I was happy.

After the concert, right there a big dj's party, the dream of every party animal in an exquisite industrial set with background lights coming from the fair. Things are happening! And today Belle and Sebastian in the Old Factory Damm. I can't wait!

jueves, 16 de septiembre de 2010

Harmony Korine's Gummo














Genial trabajo de Harmony Korine, director que ha atrapado toda mi atención desde hace unos días. Todo empezó con Trash Humpers, una peli que me superó y que despertó mi interés por el trabajo del director. Al parecer empecé de atrás para delante. Mister Lonely mi segundo regalo de Korine, una delicia surrealista. Julien Donkey Boy no fue la excepción. Pero aquí, Gummo, su opera prima.

Gummo brilla por su guión original, se puede identificar que su mano está por todos lados. Al principio parece que aún continua con Kids y Ken Park en su cabeza. Una historia sobre un pueblo devastado por un tornado, los jóvenes siguen una vida nihilista y descomprometida, ay! juventud descarriada. Hasta aquí nada nuevo. Pero cuando miras un poco más, y aquí viene la parte difícil, cuando dejas de mirar con un juicio moral consensuado los personajes aparecen con una riqueza muy especial. Es decir, qué querría decirnos Korine si sólo los pusiera en evidencia como un plato de morbo y autocomplacencia para el espectador que puede ser identificado por consumidor de arte, siendo una película ahora catalogada como de culto, de clase media y que más da espectadores cómodos del Estado de bienestar. Pero, ¿qué es entonces lo que propone Korine?

En una opinión personal, no es guiarnos por un freak show en sus múltiples guiones sino la plena aceptación de su existencia. Es decir, tendemos a ignorar a personajes como los de Gummo: un enano afroamericano y homosexual, una chica con discapacidad cognitiva, dos hermanas que quieren ser stripers. Son marginados pero están ahí y su existencia es absolutamente válida, las formas de legitimación sociales no los alcanzan y son tratados como menos que humanos. Sin embargo, son personajes tan ricos y con tanto que ofrecer, son portadores de la vanguardia, todo un movimiento contracultural hecho y derecho. Me encantó su estilo en cuanto a la música, la fotografía, o el vestuario. uf!! Es increíble muchos quisiéramos tener esa facilidad y creatividad para romper esquemas con tanta naturalidad y encanto. Lo irónico es que mañana veremos algunos de esos atuendos devorados por el pret a pòrter.
Para mí esto es Harmony Korine, un director que reclama nuevas formas de legitimación y critica los viejos juicios de pertenencia y moralidad, por eso admiro su trabajo. Espero poder hablar de cada una de sus producciones.



Brilliant work of Harmony Korine, director that has caught my attention for a few days. It all started with Trash Humpers, a movie that overtook me and that sparked my interest in the work of the director. Apparently I started backwards. Mister Lonely my second gift of Korine, a surrealist delight. Julien Donkey Boy was no exception. But here, Gummo his opera prima. This film is conspicuous by its original script, you can identify his hand everywhere. Initially seems that he continued with Kids and Ken Park in his head. A story about a town devastated by a tornado, young people follow by a nihilistic way of life, oouh! misguided youth. So far, nothing new. But when you look a little more, and here comes the difficult part, when you take a look with a non consensual moral judgment the characters appear with a very special wealth. In other words, what would mean if Korine only put them in evidence as a dish of curiosity and complacency to the spectator who can be identified by consumer of art, being now catalogued as a cult film, middle class and giving more comfortable spectators of the state of coomodity. But what then Korine suggests?  

In a personal opinion, his work is not a freak show guided by his multiple hyphens, but  the full acceptance of its existence. In other words, we tend to ignore characters as Gummo’s: a dwarf African-American and homosexual, a girl with cognitive disabilities, two sisters who want to become stripers. They are marginalized but their existence is absolutely valid, social forms of legitimizing fail them and thus they treated as less than human. However, they are so rich and with so much to offer, are carriers of the avant-garde, all a counter-cultural movement strong and fierce. I loved his style in music, photography, or costumes, uf! It is unbelievable, so many people would like to have this facility and creativity to break schemes with such naturalness and charm. The irony is that tomorrow we will see some of these costumes devoured by the pret to pòrter.

For me this is Harmony Korine, a director who calls for new forms of legitimation and criticizes the old trial of belonging and morality, being this why I admire his delightful work. I hope to talk about each one of his productions.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...